Wednesday, March 13, 2013

Christchurch - Auckland..Belly Bump! (PART II)

Day 3

Semalam semasa melintasi jetty dekat Quay Street tu, kami belek2 beberapa pakej yang mereka tawarkan..antara aktiviti dia adalah aktiviti2 lasak..memang tak sesuai dengan kita yang masih baru 2 bulan ni..at last we decided untuk ke Devonport..apa yang ada di Devonport ni..boleh tgk link ni untuk jenguk2 apa yg interestingnya this place..

Kat Devonport tu ada kawasan beach yang cantik..yacht..org kaya2..rumah2 bersejarah dan antik..senang cerita..sejuk mata memandang...kami telah memilih pakej yang akan membawa kami keseluruh Devonport ni..naik shuttle..untuk ke Devonport kami memilih untuk menaiki ferry dia..

jom ke Devonport
Jetty
 Bandar Auckland dari dalam ferry

 Bandar Devonport dari dalam ferry


 ingat nak sewa menda alah ni je jalan2 kat Devanport ni.
.tapi takut jatuh pulak..tak pasal2 je kan..


 Kiteorg turun dari shuttle sebab boring..nak jugak jalan sendiri..
tapi dah janji nak jumpa pakcik shuttle kat tempat yg dijanjikan..
 meriam yg digunakan oleh org2 disini semasa berkubu



 nasibla ada tripod..hehe

 ada roti taknak makan..bagi burung pulak..

 sejuk2..memang asyik nak memeluk je la kan..hihi..

 jgn muntah k

 ntah ape benda la dalam beg ni dok usung ke hulu hilir..tak hot tau..
hubby la ni..hee..jgn mare eh en hubby..

 dah balik ke town balik..jalan pulak tgk sky tower..belakang tu sky screamer..

Bab2 makan kat NZ ni In shaa Allah takde masalah..banyak kedai2 halal kat sini..lagi banyak dari dekat Perth..ye la..Perth tu kecik..Auckland ni besar..memang bersepah kedai2 turki, Iran..macam2la..yang penting..boleh isi perut..tapi exchange rate di NZ ni lagi murah dari Australian Dollar..NZD 1 = RM2.50 macam tu..murah jugak kan..apa yg kami buat petang2 ialah merayau dalam mall..memang hobi yang takkan lapuk dek zaman oleh kami berdua..sebab tu si kecik Hannah suka sangat berjalan..and kalau berjalan ke mall mesti dok diam je..hee..

Last Day

Tak berapa nak sedih sgt tinggalkan NZ..maybe sebab tak dapat jalan2 naik bas free..haha..kat Auckland ni la paling banyak berjalan kaki ke mana2..mengalahkan time dok Malaysia..kat Malaysia ni..jalan jauh sikit je takboleh..semuanya nak dengan kereta..pemaleh..huhu..tapi kat Auckland..if nak naik bas..fare die bergantung kepada block2 yang ada..lagi banyak block, lagi mahal la fare dia.block ni mcm bangunan la..berapa banyak bangunan in between dari tempat yang nak dituju...

Pagi2 lagi kami dah keluar untuk mencari souvenir untuk family..mcm biasa..semua kedai nak masuk survey harga..actually kami dah survey harga dari hari pertama kami sampai..dah membeli..pack2 barang and terus call pakcik Sigaporean yg hantar kami ke town dari airport Auckland..flight dari Auckland ke Christchurch jam 3 petang..dan flight kami ke Kuala Lumpur jam 12 malam.. perjalanan yang sangat memenatkan..

 check out hotel di Auckland
 Babai Auckland
 Tiba di airport Christchurch..nak balik KL cepat..udah capek bangat!
Lepaking!

Once bila berjalan ke luar Malaysia ni, satu benda yang kami takkan lupa adalah baunya..aroma Coffee memang di mana2 sahaja..rindu bauan tu..hihi...kalau ada rezeki, nak lagi berjalan2 macam ni..In sha Allah ke rumah Allah pulak lepas ni..Turki pun iya..wa..kumpul duit..jgn tak kumpul..kita ke Eropah Barat ke Eropah Timur? Huhu..semoga Allah permudahkan..amin..

No comments:

Post a Comment